Як прищепити творчість дітям

Як прищепити творчість дітям

Розвиток особистості дитини неможливо назвати повноцінним, якщо в ній відсутня здатність до самовираження. Саме завдяки мистецтву і творчості дитина вчиться самовиражатися, що робить його надалі повноцінною і самодостатньою особистістю. Як же правильно стимулювати розвиток у дитини творчих здібностей і в якому віці починати прищеплювати любов творчості?
Ранній вік —  це самий підходящий час, щоб прищеплювати дітям інтерес і любов до якогось майстерності, використовуючи крайню цікавість та інтерес дитини до всього нового. Для того, щоб зрозуміти, що дитині цікаво, а що ні — потрібно давати йому пробувати себе в різних напрямках. Часто батьки не бажають допомагати дітям у творчості, або взагалі забороняють будь-які види діяльності, боячись неприємних наслідків, наприклад, забруднених фарбами стіл і одяг, пролиту воду або оберемок нарізаного паперу. Часто мамі простіше припинити всілякі спроби будь-якої діяльності, ніж потім прибирати за дитиною все сміття або прати забруднений одяг. Але без цього не обійтись. Перший час вам доведеться займатися творчістю з дитиною разом, щоб покакзать — як потрібно працювати обережно. Після заняття запропонуйте разом прибрати робоче місце, тим самим привчаючи дитину до порядку. Показуйте йому приклад, адже діти легко копіюють і вчаться у своїх близьких.
Якщо дитина захотіла  спробувати той чи інший вид творчості — допомагайте йому, а не забороняйте. Натхнення, бажання творити повинно обов’язково підтримуватися батьками.
Більшість батьків вважає, що ось зараз, чадо піде в школу, там і будемо привчати до творчості в шкільних гуртках. Але біда сучасних дітей у тому, що вони рано знайомляться з комп’ютерами та іншими гаджетами, здатними занурювати дітей у віртуальні світи. Після того, як дитина познайомився з комп’ютерними іграми, йому буде набагато складніше перейнятися інтересом до якого-небудь виду творчої діяльності. Адже орігамі, шиття, в’язання або конструкторам важко «конкурувати» з комп’ютерними іграми. 

Якщо в нашому дитинстві, коли не було комп’ютерів і було багато вільного часу творчість і рукоділля було просто порятунком від неробства і нудьги. Але зараз в сучасному світі кібернетики комп’ютери витісняють рукоділля і стають лідерами серед дитячих захоплень. Тому постарайтесь, щоб дитина захопилася або втягнулася в яке-небудь заняття раніше, ніж він пізнає комп’ютерні ігри. Як правило, практично всі діти до першого класу вже знайомі з комп’ютерами або планшетами, тому зробіть так, щоб дитина почала відвідувати який-небудь гурток років з п’яти-шести. Адже інтерес до творчості, отриманий в більш ранньому віці залишається надовго і в майбутньому комп’ютер вже не зможе «конкурувати» з творчим захопленням дитини і навряд чи зможе зайняти в його інтересах пріоритетне місце. Крім того, привчаючи дитину до творчої діяльності (рукоділля) ви виховуєте в ньому посидючість, оскільки будь-який творчий процес вимагає посидючості, яка дуже стане в нагоді в школі.

Але як же все-таки привчити дитину до творчості?

Є кілька факторів, які допоможуть швидше і простіше прищепити дитині любов до рукоділля.




  • Творче оточення

  • Пощастило тій дитині, у близькому оточенні якого є творчі люди, які з задоволенням займаються яким-небудь рукоділля. Такий приклад обов’язково дасть гарний результат. Якщо таких поряд немає, мабуть, кращим буде якщо батьки самі почнуть займатися разом з малюком якою-небудь творчістю. Знайдіть заняття приємне і для вас і вашої дитини, навіть звичайне малювання разом з мамою дарує маляті велике щастя. Не багато діти можуть займатися творчістю самостійно, набагато охочіше вони це роблять разом з батьками. Згадайте своє дитинство, шкільні уроки рукоділля або праці. Це може бути ліплення з пластиліну, солоного тіста або малювання. Крім того, зараз в магазинах є безліч готових наборів для творчості, які допоможуть вам вибрати більш цікаве заняття з вашим малюком. Якщо ж ви вже вмієте робити щось своїми руками — просто поділіться умінням з дитиною. Не треба насильно змушувати дитину займатися творчою діяльністю. Спробуйте зацікавити його — почніть роботу самі і поступово малюк захопиться і сам приєднається до цікавого заняття.
    Багато дітей люблять повторювати все те, що роблять старші сестра і брати, тому якщо у вас є старша дитина, попросіть його навчити молодшу сестру або брата якомусь рукоділлю.


    Дітей молодшого віку легко захопити такими заняттями, як сортування гудзиків, нанизування на нитку намистин, розкладання яких предметів по коробочках .
    Якщо є можливість — відвідайте майстер-класи та виставки творчих робіт. А якщо ви вибрали заняття в гуртку, намагайтеся не пропускати уроки і всіляко заохочувати дитину, відзначаючи його успіхи в його творчій діяльності.




  • Затребуваність результату — найкращий стимул для творчості

  • Рано чи пізно будь-яка гра може набриднути дітям. А от якщо ви разом з дитиною зробили щось корисне, потрібне, що постійно буде використовуватися — це інша справа. Для дитини великим стимулом до будь-якої діяльності є затребуваність його результату трудової діяльності. Треба бачити, з яким гордим виглядом сестра вручає старшому братові власноруч зашиті нею штани або сорочку. А як старанно дитина «лікує» м’яку іграшку, в яких розійшовся шов! Ну а якщо ви дозволили дитині зробити хоча б пару стібків в зашитому вами новорічному костюмі або вбранні, дитина з повним правом зможе говорити своїм друзям: «Це ми з мамою пошили». Адже для маленьких дітей важливий сам процес чого-небудь. Але коли процес завершується справжнім, а не іграшковим результатом — для дитини це подвійно бажаний, а головне затребуваний результат.




  • Доступність творчості

  • Частою помилкою батьків є те, що вони не дозволяють дитині щось зробити самостійно. Одні бояться безладу, який залишить дитина після заняття творчістю, інші поспішають зробити справу самостійно, без залучення дітей, щоб заощадити час. Але, якщо ви весь час будете захищати дитину від допомоги чи якихось корисних дій, він ніколи не навчиться працювати самостійно, у нього не виникне навіть бажання зробити щось корисне.
    Якщо дитина захотіла зайнятися тим чи іншим видом творчості — йому треба допомогти, а не перешкоджати. Бажання творити обов’язково повинно підтримуватися дорослими. Дозвольте дитині зробити самостійний вибір того, чим він хоче займатися. Навіть якщо дочка захотіла шити — дайте їй таку можливість, але при цьому сядьте поруч і поясніть, як не вколотися. Хоче спробувати те, чого ви самі не вмієте — вчіться разом, це ж такий привід! Постійні заборони на освоєння нової діяльності назавжди або надовго відіб’ють бажання займатися творчою діяльністю. Обмеженням тут можуть служити тільки небезпечні для маленького віку види робіт типу хімічного травлення, лэмпворка і т. д. Якщо ж немає серйозного приводу відмовити — не відмовляйте. Нехай хлопчик допомагає татові збирати меблі, привезену з магазину або ремонтувати побутову техніку. Нехай дитина сама спробує щось відремонтувати будинки — заб’є цвяхи, підкрутить шурупи, нехай він сам зашиє порвані штани або зробить власними руками прикраси, які подарує мамі або знайомим дівчатам.
    Привчаючи дитину до творчості в ранньому віці ви отримуєте: меншу прихильність до комп’ютерів і гаджетів; посидючість; творчу і різнобічно розвинену особистість. Творчість допомагає розвинути у дитини таланти і в майбутньому може стати справою всього його життя. Дитина, яка в дитинстві не малювала, не ліпила, не захоплювалася творчістю, згодом часто відчуває труднощі у спілкуванні. Діти ж, захоплені творчістю легше знаходять своє місце і покликання у житті.

    Хочу запропонувати хто  читав цю статью пройти маленький тест)

    "Чи творча ти людина ?")


    Здавна відомо, що люди по-різному реагують на навколишній світ залежно від того, творчі вони люди чи в них швидше математичний склад розуму. А ти яка людина – приземлена чи така, що витає десь у хмарах?

    1. Трапляється, що ти їси бутерброд, тримаючи його ковбасою вниз?
    2. Люди навколо тебе часто відзначають непередбачуваність твоїх дій та реакцій?
    3. Знайомлячись із людиною, яка тобі сподобалася, ти щоразу вживаєш одні й ті самі слова і фрази?
    4. Ти завжди можеш упоратися зі своїми емоціями і не впадати в істерику ні з радості, ні від розчарування?
    5. У ранньому дитинстві ти часто не слухався(лася) дорослих?
    6. Ти однолюб? Якщо ти вже закоханий(а), то не дивишся на інших?
    7. Навчання у школі практично з усіх предметів дається тобі без особливого напруження?
    8. Зазвичай тобі байдуже, що про тебе думають люди навколо, особливо якщо це не близькі?
    9. Ти часом фліртуєш просто так чи дістаєш від цього задоволення?
    10. Матеріальна вигода для тебе набагато важливіша, ніж цікавість?
    РЕЗУЛЬТАТИ ТЕКСТУ
    ЗапитанняВідповіді
    такні
    1.10
    2.01
    3.10
    4.10
    5.01
    6.10
    7.01
    8.01
    9.01
    10.10
    Сума балів покаже результат
    8–10 балів
    Геній логіки та математики
    Ти – незамінна людина в сучасному світі, де до влади приходять великі корпорації. Там буквально не обійдуться без твоїх здібностей ідеального виконавця або менеджера вищої ланки. Шкода, що тобі не вдасться одержати Нобелівської премії з математики (її ж бо не дають), але залишились іще економіка, фізіка, хімія.
    4–7 балів
    Розумна й поміркована людина
    У тобі розвинуті і творчий потенціал, і здібності до логічного мислення. Вибір за тобою! Ти з однаковим успіхом можеш далі розвивати і те, й інше. Головне – вирішити, чи цікаві тобі творчість і мистецтво. Чи тобі миліша кабінетна тиша і спокій?
    0–3 бали
    Творча особистість
    Як кажуть, спокій тобі тільки сниться! Ти своєю непередбачуваністю шокуєш не тільки людей навколо себе, а інколи й самого (саму) себе. Якщо ти й далі рухатимешся в тому ж напрямку, то не забудь покликати нас на вручення тобі "Оскара" чи Пулітцерівської премії. Тобі категорично протипоказане спокійне й розмірене життя














    Коментарі

    Дописати коментар

    Популярні дописи з цього блогу

    Цикл публікацій про ляльок мотанок 2."Пеленашка" - перша лялька-оберіг для дитини.

    Зустрічаємо весну! "Лялька веснянка"

    Як навчитися в’язати гачком? Техніка для початківців