Розробки уроків

Тема відкритого уроку  у 7 класі:









Тема:  Поняття про моду, стиль.
В’язання за допомогою рук 
(без використання спиць).

Мета: 1. Ознайомлення учнів з ознаками понять моди та стилю; оволодіння вміннями враховувати модні тенденції в процесі проектування. 2. Розвиток  наочно – образного мислення та  просторової уяви учнів. 3. Виховання дружелюбності та поваги дітей один до одного. 4. Формування  знань про роботу дизайнера одягу.
Завдання для учнів:
- вміти характеризувати поняття «мода» та «стиль»;
- здійснювати пошук в інформаційних джерелах виробів, в’язаних спицями;
- аналізувати об’єкти-аналоги та визначати виріб для виготовлення;
- виготовляти шарф за допомогою рук.
Методи: бесіда з поясненням,  демонстрація, практична робота, спостереження, інструктування.
Наочні посібники, ТЗН та додатковий матеріал: саморобні картки умовних позначень при в’язанні спицями, моточок пряжі.
Тип заняття: комбіноване.
Структура уроку:

І. Організаційний момент……………………………………………………………. 2 хв.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь……………………………………………5 хв.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу…………………………………………………….. 31 хв
(з практичним застосуванням)
1.      Поняття «мода» та  «стиль»
2.      Виготовлення шарфа або снуду за допомогою рук
ІV. Закріплення нових знань і вмінь учнів ……………………………………….. 5 хв
V. Підсумки  заняття………………………………………………………………….  2 хв.
VI. Домашне завдання………………………………………………………………… 1хв.

Відкритий урок в 7 класі: "Поняття про моду й стиль"

Хід заняття:

І. Організаційний момент. Створення позитивного емоційного настрою учнів.
 Привітання, перевірка присутніх та готовності учнів і майстерні до заняття.
    
Бажаю усім, щоб до кожного з Вас
Завітало натхнення сьогодні у клас
Й збудило бажання здобути знання,
Щоб потім життям Ви не йшли навмання.
Щоб Вам захотілось новеньке пізнати,
Самим научитись та інших навчати.
Тож я побажаю, щоб лінь Ви прогнали
Й натхнення щоб кожного дня зустрічали!
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
Гра «Умовні позначення»
Учитель пропонує учням взяти участь у грі, обравши для неї дві команди по три учня в кожній. Гру починають із жеребкування. Кожна команда має однакову кількість карток і шикується одна напроти іншої. За командою вчителя учень першої команди піднімає картку, суперники повинні протягом 5 секунд назвати умовне позначення певного елементу в’язання. Потім у гру вступає учень із другої команди, що стоїть напроти першого гравця, і т.п. Перемагає команда, що має у своєму активі найбільшу кількість правильних відповідей. (Показ умовних позначень буде на слайді).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.     Поняття «мода» та «стиль»
Показ моделей учнів                                                                                                        
            Учитель: Одяг по праву вважається постійним супутником людини. (Бесіда з учнями щодо значення одягу в житті людини). Але він не завжди був таким, який ми бачимо його сьогодні. Тому упродовж цього заняття давайте з Вами спробуємо розібратися з поняттями «мода» та «стиль», з’ясувати сучасні тенденції у світі в’язаних виробів.
Отож, тема нашого заняття:
 «Поняття про моду, стиль.  В’язання за допомогою рук (без використання спиць)».
- Поняття про моду, стиль
Учитель пропонує учням прийняти участь у обговоренні наступних питань:
- Що таке мода?
- Яку людину можна назвати модно і стильно вдягненою?
Проблемне питання:
Якщо згадати історію розвитку одягу, можна побачити, що він увесь час змінювався.
  Які фактори впливають на розвиток одягу? (Орієнтовна відповідь учнів: умови, в яких живуть люди, сімейний та майновий стан, релігійні погляди та ін.)
- Що ж таке мода?
Мода (від латин. тоdиs — міра, спосіб, образ дії) — це нетривале панування тих чи інших смаків. Кожна людина сприймає моду по-своєму, вибираючи те, що відповідає її переконанням, характеру, вихованню, поняттю культури. Можна визнавати або не визнавати моду, заперечувати або захоплюватися нею, але не можна бути поза модою.
Мікрофон:
-          Закінчіть речення:  «Бути модним – значить…»
Одяг — предмет першої необхідності,  це частина культурної спадщини народів, епох. У черговий раз, поповнюючи свій гардероб, не слід ке­руватися віяннями моди без урахування віку, статури, роду занять.
Потрібно завжди пам'ятати, що речі не повинні ставати сенсом життя, тому не варто спрямовувати всі свої помисли й зусилля на гонитву за черговою фірмовою або особливо модною річчю.
Сучасна мода пропонує таке різноманіття стилів, силуетів і форм, які здатні задовольнити найвибагливіші смаки.
Друге поняття, яке нам необхідне з’ясувати - це стиль (від грецьк. stylus — паличка) — у стародавні й середні віки загострений стрижень для писання на воскових дощечках або бересті.
Стиль – це індивідуальна манера, своєрідні, неповторні особливості творчості. Традиційними вважають наступні стилі: класичний, спортивний, романтичний та фольклорний.
Ажурна пилка:
(Перегляд учнівських презентацій)
Сучасний стиль «мілітарі» відноситься до стилю «Спортивний» (Максименко Олександра)
Сучасний стиль «Кежуал»  відноситься до стилю «Еклектика»(Желтоножский Богдан)
Сучасний стиль «Диско» (Писаренко Катерина)
Сучасний стиль «Клітинка» відноситься до стилю «Класики» (Желтоножская Валерия)
Стиль «Рамантчний»  «Вергун Дарья»
Сучасний стиль «Вінтаж» відноситься до стилю «романтичний» (Чепіга Марія)
- Урахування модних тенденцій у процесі проектування виробів
Упродовж тривалого часу невід’ємною частиною гардеробу сучасної жінки є трикотажні вироби. Адже трикотаж має чудові гігієнічні влас­тивості, такі як гігроскопічність і тепло­провідність. Він не мнеться, здатний ви­тримувати довготривале використання, не змінюючи свого зовнішнього вигляду. Вра­ховуючи ці особливості, стає зрозумі­лим, чому трикотажний одяг такий по­пулярний. Мода в трикотажі розви­вається з урахуванням загальних тен­денцій моди в одязі, представляє у наш час самостійний розділ мистецтва мо­делювання й не так часто змінюється, як одяг у цілому. Вона більш стабільна, більш гнучка. Нова мода логічно вихо­дить із попередньої, розвиває та допов­нює вже існуючі форми, деталі, лінії, збе­рігає найбільш цікаві. Основні риси су­часної моди в трикотажі — це елегант­на простота та зручність, краса та ути­літарність (що в перекладі з франц. мови означає практичність).
- Використання у побуті зв’язаних спицями виробів       
Сучасні ринкові відносини відкривають нові можливості для самореалізації жінок. Малий бізнес в Україні дедалі більше стає переважно жіночою справою. Жінка, вміючи в'язати, може залишатися вдома, в колі сім'ї, заробляти додаткові гроші, мати задоволення від своєї праці. Недарма кажуть, що жінка по своїй сутності — художниця, вона скрізь і всюди намагається внести красу…
V. Практична робота.
Вимоги безпеки під час виконання роботи:
1)      Приступаючи до роботи потрібно обирати стілець або крісло зі зручною спинкою. Під час в’язання слід сидіти прямо, без напружень й не сутулячись.Спина має бути прямою й трохи нахиленою назад, спиратися на спинку стільця й бути розслабленою.
2)      Вязання слід тримати на відстані 30-35 см від очей.
3)      Необхідно забезпечити достатнє освітлення робочого місця: світло має падати зліва або спереду.
4)      Спицями працювати обережно,  не розмахувати ними й не підносити близько до обличчя.
5)      Лікті під час роботи тримати опущеними.
6)      Після закінчення роботи спиці покласти в робочу скриньку.

Технологічна карта


VI. Підведення підсумків заняття.
Учитель дякує учням за плідну спільну роботу на занятті;  повідомляє оцінки результатів їх групової та індивідуальної праці; виставляє їх в класний журнал і щоденники учнів; повідомляє тему наступного уроку й дає завдання учням до його підготовки.

- Домашнє завдання:

1. Закінчити роботу в дома (якщо не встигли в класі).
2. Провести міні-маркетингове дослідження (на вибір - серед учнів школи, вчителів, батьків або інших осіб) з приводу доцільності виготовлення обраного виробу та його практичного застосування.
3. Підготувати спиці та пряжу.

Наше фото:








👱



Тема відкритого уроку у 5 класі:
 Виготовлення ляльки мотанки.
Крихітне щастя у долонях.
                (виготовлення ляльки - щастя)

    

Моя лялька-мотанка
Ниточкою змотана,
Оберіг мій на землі, Талісман мені в житті.





Мета: навчити конкретним трудовим навичкам при роботі з тканиною, нитками на прикладі виготовлення ляльки–мотанки; закріпити знання  учнів по призначеню, та видам  народної ляльки, обрядів і традицій, пов'язаних з виготовленням ляльок;
           розвивати образне мислення, творчі здібності, створити умови для збагачення індивідуального досвіду про українську народну іграшку та виготовлення ляльок; спонукати до відтворення та узагальнення своєї пошуково-дослідницької роботи з даної теми; розвивати пізнавальну активність, допитливість, естетичні смаки;
           виховувати любов до рідного краю, його традицій, промислів, бажання вивчати минуле, берегти та примножувати традиції українського народу.
 Основні поняття: виготовлення ляльки. 
Обладнання: презентація для вчителя, зразки виробів, тканина, голки, нитки, ножиці.
Тип уроку: комбінований.

Структура уроку:

І. Організаційний  момент……….. ……………………………………………...2 хв.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь  учнів…………………………………..10 хв.
III. Оголошення  теми, мети уроку, мотивація  навчальної  діяльності…….. . 60 хв.
(З практичним застосуванням)
1)      Призначення народної ляльки мотанки
2)      Вступний інструктаж
3)      Самостійна робота учнів. Виготовлення ляльки мотанки.
VI. Підсумки уроку…………………………………………………………………15хв
VIII. Домашнє завдання……………………………………………………………3 хв.

Хід уроку


І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Доброго дня друзі! Я дуже рада вас бачити! Сьогодні у нас з вами пройде не зовсім звичайний урок, до нас завітали гості! Давайте їх привітаємо.
ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ  УЧНІВ.
Народна лялька відома з незапамятних часів і своїми витоками сягає доби Трипільської цивілізації.. Такі ляльки можна знайти в будь-якій країні. Це була не просто іграшка. Вважалося, що вона захищала людину від неприємностей і бід. Ляльку часто використовували у ритуалах. При виготовленні ритуальної ляльки в неї вплітали все те, від чого людина хотіла позбутися (біди, хвороби), і спалювали на вогнищі, або топили у воді. До кінця 19 в. витоки обряду остаточно втратилися і забулися, а ляльки залишилися.
Сьогодні ми з вами продовжуємо вивчати українську народну ляльку – мотанку,  але перед цим -  я вас хочу дещо запитати:
Мікрофон.
1.      Яку ляльку ми навчилися виготовляти на минулому уроці?
2.      Яке значення вона мала?
3. Які матеріали використовують для виготовлення ляльки?
4.      Які інструменти використовують для виготовлення ляльки?
ІІІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ
1)Призначення народної ляльки мотанки

Сьогоднішньою наша тема така: «Виготовлення ляльки мотанки. Крихітне щастя у долонях».
(виготовлення ляльки - щастя), але перед тим як ми будемо виготовляти ляльку мотанку  ми з вами згадаємо на які вони підвиди поділялися, зараз я вам ще раз хочу нагадати:
За своїм призначенням народні ляльки розділяються на три великі групи: обережні, ігрові та обрядові. 

В старовинні часи обережних ляльок створювали з метою охорони власного дому, сім′ї, господарей, дітей від усякого лиха та недобрих людей.(«Славутниця»,  «Сім’Я», «Кубишка - травниця», «Лихоманки», «Благополучниця», «Успішниця», «Десятиручка», «Бажаниця (Желаница)», «Куватка», «Пеленажка», «Ведучка», «Кузьма та Демьян», «Сонячний кінь», «Спередон - сонцеворот», «Богач») 

Ігрові ляльки розважали дітей та мали розвивальну мету: на їх образах діти вчилися соціальним ролям у суспільстві, засвоювали стереотипи сімейних стосунків. Вони забавляли малих дітей в той час, коли батьки працювали.  «Лялька - каша», «Лялька - хороводниця», «Лялька дівка-баба», «Лялька кулак»(лялька для хлопців).

Обрядові ляльки створювались для проведення якогось обряду на свята. Наприклад, ляльку гречаничку робили на свято врожаю і наповнювали зерном, щоб члени родини завжди були нагодованими і багатими. «Коляда». «Масляна», «Першоцвіт», «Веснянка», кукла «Птаха - радість», «Вербниця», «Пасхальна голубка», «Купавка», «Купавка»,  «Лада»,  «Здоровушка».

Народ створював персональних ляльок для певного віку, статі і стану. Існують ляльки, що відганяють хвороби, дають красу молодим дівчатам, здоров′я дитині; ляльки в дорогу, для вагітності і так далі.

Що стосується народних лялькарів, то їх основне завдання – це відтворення архетипу, первинного образу ляльки. Бо не можна лише повторювати те, що вже відомо. Народ збирав, накопичував досвід і розсіював його впродовж всієї історії. Тому ці процеси завжди співіснують і доповнюють один одного. Виходячи з цього, справжній митець не тільки суворо дотримувався правил традиційності, але й закладав у ляльку особливі якості душі.

Хочу  продовжити наш урок  словами відомого українського письменника М.Рильського: "Той, хто не знає свого минулого, не вартий майбутнього". І дійсно, лише той народ має майбутнє, який цінує свою історію.  
Українська лялька-мотанка – це є крихітна частинка слов'янської історії. Наші предки вірили в чудодійну силу ляльки та передавали свій досвід виготовлення мотанки, від покоління до покоління несли це вміння через віки. І ми з вами повинні це приймати та дбайливо до цього ставитись, тому що це знання наших предків, і це є частиною нашої історії України, і нашої культури. 
Зараз ми з вами  виконаємо крихітну  лялечку на Щастя - це жіночий оберіг з довгою косою і піднятими до Сонця ручками. Коса, як символ жіночого початку і жіночої сили, символізує здоров'я, достаток, красу і довге життя. Зовнішньо лялька виглядає як дівчинка з дуже довгим волоссям, заплетеним у косу. За правилами коса неодмінно повинна бути направлена вгору і вперед, що сприяє її власнику в досягненні нових цілей і скоренні нових вершин. Крім того подібне розташування волосся допомагає мініатюрної лялечці домогтися більшої стійкості на рівній поверхні..Назва ляльки-мотанки говорить сама за себе - роблять і дарують її із побажанням щастя. Ляльку можна зробити для себе або у подарунок для близької і дорогої  для вас  людини. Вважається, що, якщо носити таку лялечку з собою, то вас буде супроводжувати успіх і вона допомагає знайти щастя.


Інструкційна карта


2)    Вступний інструктаж

Перед початком роботи, будь ласка, зверніть увагу на свої робочі місця. Де б ви не знаходилися: на заняттях - необхідно бути дуже обережними. На заняттях ми користуватимемося різними предметами, дотримання техніки безпеки при цьому є обов'язковим.
Вимоги безпеки під час роботи: дотримуйте в порядку і чистоті робоче місце, не допускайте той, що захаращується його інструментами, відходами і сміттям; будьте уважні, не відволікайтеся і не заважайте іншим; не розмахуйте рукою з інструментом, не кладіть його на край столу; світло на вашу роботу повинне падати з лівого боку; положення тіла при роботі повинне бути зручним, відстань до виконуваної роботи повинна бути 25-30 см;
Вимоги безпеки при роботі з ножицями: кладіть ножиці праворуч від себе із зімкнутими лезами, направленими від себе; - стежте за тим, щоб ножиці не опинилися під виробом, оскільки, беручи виріб, їх можна упустити і поранити себе або працюючого поряд; передавайте ножиці колечками вперед, із зімкнутими лезами; не підходьте під час роботи з ножицями до інших учнів. Вимоги безпеки після закінчення роботи: приведіть в порядок робоче місце; інструменти і матеріали зберіть і складіть в певне місце; сміття і відходи зберіть і складіть в спеціальний ящик.

2) Самостійна робота учнів. Виготовлення ляльки мотанки.

Тож не будемо гаяти часу. Розпочинаємо роботу.
Але перед тим як ми розпочнемо роботу Існують правила, яких треба дотримуватися під час виготовлення текстильної ляльки-мотанки. Ці правила є важливими, якщо ви хочете не лише іграшку, але й оберіг.

  1. Бути в гарному настрої.
  2. Лялька не колота і не різана.
  3. У ляльку треба вкладати позитивні наміри й думки. Тоді вона принесе добро своєму майбутньому власнику.
Учні самостійно виконують роботу.
Зміст обходів вчителя:
1-й обхід: контроль за роботою учнів;
2-й обхід: контроль за дотриманням правильності виконання трудових прийомів;
Постійний контроль за дотриманням правил техніки безпеки.
IV..ПІДСУМКИ УРОКУ
Мікрофон:
ü  Чи важливою справою займалися?
ü  Що було цікавим у роботі?
ü  Дізналися щось нове?
ü  Зможете комусь розповісти про це?
ü  Кожен розповідає яку ляльку робив, кому подарує?
V.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1) Закінчити виріб, якщо не встигли на уроці;  
2) Скласти казку «Пригоди ляльки-мотанки»






👱
Розробка уроку в 7 класі

Тема: Плетіння гачком як вид декоративно-ужиткового мистецтва. Види гачків, їх будова та прийоми роботи. Технологія  плетіння основних простих елементів.
Мета: Ознайомити учениць із історією розвитку плетіння,  інструментами  та матеріалами  для плетіння, санітарно - гігієничними вимогами при роботі з гачком;
            Навчити правильно набирати петлі, плести ланцюжок;
            Розвивати творчий інтерес;
            Виховувати старанність, працелюбність, уважність під час виконання практичних завдань.
Наочні посібники:ТЗН та додатковий матеріал, інструкційні карти з технології плетіння основних простих елементів.
Основні поняття: декоративні вироби, пряжа (бавовняна, вовняна), гачок.
Тип уроку: з набуття учнями нових знань і навичок.

Форми і методи роботи: «мозковий штурм», вправа «Очікування», бесіда, руханки, вправа «Мікрофон».
Хід уроку.
І. Організаційний момент.(2-3 хв.) Привітання; перевірка присутніх; перевірка готовності учнів до уроку; призначення чергових.
     Сьогодні на уроці, я чекаю від вас  співпраці, уміння спостерігати, робити висновки, узагальнювати. Усі отримані на уроці знання збагатять ваш інтелект.
 II. Актуалізація опорних знань. (5-7 хв.)
Мозковий штурм.
Плетіння гачком…

   (Плетіння  - це спосіб виготовлення полотна або окремого виробу шляхом згинання ниток у петлі, що переплітаються між собою)
 III. Мотивація уроку. (2-3 хв.)
      Звертаю вашу увагу, що отримані на уроці знання та уміння знадобляться вам у різноманітних життєвих випадках чи при виготовлені сувенірів або подарунків, чи при догляді за власним одягом. Тож вирушаймо в країну нових знань! 
Учитель оголошує тему, мету уроку.
Продзвенів шкільний дзвінок.
Всі зібрались на урок.
Речі вже приготували
І уважно слухать стали.
Тож сьогодні, діти милі, 
Я вам всім бажаю сили
І старання, і терпіння, 
Знань міцних і розуміння.
Про гачок вам все дізнаться,
Як із пряжею розібраться
Інтерес свій зогострити – 
І плетінням захворіти!


1.Слайд-шоу  зразків плетених гачком та  історична довідка.
   Перед вами предстане колекція плетених виробів за допомогою слайд-шоу, уважно  перегляньте її, а під час перегляду я познайомлю вас із історією виникнення мистецтва – плетіння. 



Встановити точно, коли зародилось ручне плетіння, важко, адже трикотаж не камінь, йому нелегко зберегтись протягом тисячоліть. Однак під час розкопок древньоєгипетських гробниць був знайдений досить цікавий виріб: дитяча шкарпетка, в якої великий палець сплетений окремо, певне для того, щоб можна було одягнути сандалі. Вчені встановили, що вік цієї шкарпетки близько – 5 тис. років.
      Найбільш вправними у плетінні вважались араби. Вони вигадували складні багатокольорові узори вже  2 тис. років тому.
       В XII ст. плести навчились іспанці й італійці, століття потому – французи, шотландці та англійці. Плели панчохи, шкарпетки, рукавички та популярний – шотландський  берет, також светри та навіть верхній одяг.
      Що стосується нас слов’ян, то в дореволюційній Росії селянки плели рукавички, шкарпетки, мережево з різних ниток.



Мода XX ст. на трикотаж поширилась не тільки на одяг. Декоративні вироби для інтер’єрів наших квартир, іграшки плетені гачком, також популярні. Вони роблять наш дім затишним, але за однією незаперечної умови – якщо виконані зі смаком, відрізняються оригінальністю, фантазією.
       Однією з переваг плетених виробів є  їх практичність, з часом не втрачають своєї форми й зовнішнього вигляду. До того ж вони неповторні, бо не можуть бути відтворені на жодному в’язальному верстаку. До речі, такі верстаки існують. А перший винайшов  у 1589 році англійський священик Віліям Лі.


IV. Повідомлення теоретичного (нового) матеріалу..(25-27 хв.)
Інструменти і матеріали. 
      Діти, які ви знаєте інструменти та матеріали для плетіння? (відповіді учнів).
    Плести можна як спицями так і гачком. Для цього використовують різноманітні нитки. Зараз ми познайомимось із будовою гачка, а потім з видами ниток які застосовують для плетіння гачком.  
 Робота з роздатковими картками.
*  (голівка,борідка, стержень, ручка)
*  (голівка, борідка, стержень, плоска частина, ручка)










Виготовляють із різних матеріалів – металу, пластмаси. Деревини. Розрізняють гачки короткі (12-15 см) і довгі (35-45 см). Гачки виготовляють різні за товщиною. Залежно від товщини вони мають номери від 1 до 6. Номер гачка – це діаметр голівки в мм. Наприклад, гачок 33 має діаметр голівки 3 мм.
 Товщину гачка вибирають відповідно до товщини нитки, із якої плетуть.  Нитка повинна бути у півтора рази товща від товщини гачка в місці заглиблення, біля борідки гачка. Найкраще перевірити відповідність гачка плетінням петель. Гачок повинен легко і повністю захоплювати нитку і при цьому не розділяти її на волокна. Нитка під час в’язання не повинна зіскакувати з гачка.
  Для плетених виробів гачком використовують різнокольорові нитки: бавовняні, льняні, вовняні, шовкові, синтетичні. Нитки добирають залежно від призначення виробу та узору плетіння. Товстими вовняними нитками можна вплести шапочки, шарфи, шкарпетки, диванні подушки, верхній одяг. Для серветок, комірців, занавісок використовують тонкі нитки – бавовняні, синтетичні. Отже, послідовність добору інструментів і матеріалів для плетіння гачком така: спочатку добирають нитки залежно від призначення виробу і виду узору, а потім добирають гачок відповідно до товщини нитки.
    Плетіння гачком потребує великої зосередженності та уваги, точних і вмілих рухів, обережного користування гострим гачком.
 Для того, щоб організм людини менше втомлювався під час плетіння, а робота виконувалась чітко, охайно, легко, потрібно правильно організувати робоче місце, додержуватися правил безпечної праці та санітарно - гігієничних вимог.
Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог при плетіння  гачком
Основні елементи плетіння гачком (повітряна петля, стовпчик без накиду, стовпчик з накидом)
Демонстрація різновидів елементів плетіння гачком. 

Умовне позначення повітряної петлі.




V.Пракктична робота (30 хв.)
Вступний інструктаж.

фільм « Прийоми плетіння гачком»
 Руханка ( 5хв.)

Стати  біля парт, трохи відступивши.
 Буратіно підтягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся,
Руки в боки він розвів –
Мабуть, ключик загубив,
А щоб ключик відшукати, 
Треба всім навшпиньки стати.
Поточний інструктаж.

За ходом практичної роботи проводжу поточний інструктаж:
1. Перевіряю, чи всі учні приступили до роботи. При необхідності окремим проводжу повторний інструктаж;
2. Звертаю увагу на правильну організацію робочого місця;
3. Контролюю правильність виконання трудових прийомів та операцій. Звертаю увагу на вихідну робочу позицію, контролюю захват інструментів і матеріалів, перевіряю правильність рухових дій.
4. Перевіряю дотримання правил безпечної праці;
5. Перевіряю обсяг виконаної роботи та якість.
  Заключний інструктаж.

VI. Закріплення нових знань та вмінь учнів  –
Вправа «Мікрофон»: «Незакінчене речення»
1.Номер гачка – це..
2. Гачки за розміром бувають…
3. Гачки виготовлені з ..
4.Гачок складається…
5. Для плетіння гачком використовують нитки…
6. Гачком плетуть такі речі…
7.Під час плетіння гачком треба сидіти…
8.Плетіння тримати від очей на відстані..
10. Гачок після роботи заховати і клубок тримати у … 
УП. Рефлексія
Що ви цікавого ви дізнались на уроці?
Що вам сподобалось на уроці?
УШ.  Підведення підсумку уроку (2-3 хв.)
Оцінювання учнів
VII. Домашне завдання: проплести 3 метри ланцюжка в дома.








Коментарі

  1. Мені дуже подобаються такі яскраві розробки уроків. Одразу помітно , що діти на уроці привчаються до нашої культурної національної спадщини, розвивають дух патріотизму по відношенню до рідної держави!

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Цикл публікацій про ляльок мотанок 2."Пеленашка" - перша лялька-оберіг для дитини.

Зустрічаємо весну! "Лялька веснянка"

Як навчитися в’язати гачком? Техніка для початківців